twoja marka wiecej niz ty - Twoja marka to coś więcej

Leggi in italiano

Wiesz już dlaczego ważna jest autentyczność i inspiracja oraz dlaczego imitacja to nic fajnego, przyszła więc pora na to, aby porozmawiać o tym, że Twoje biznesowe dziecko ma również prawo do indywidualności.

Twoja marka to nie tylko Ty

Twoja marka to nie tylko Ty, to wypadkowa wielu czynników. Twoja marka to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku (czyli klientów), to również odzwierciedlenie niszy, w której działasz. Czyli kontekst. Jeśli pamiętasz post o modelu komunikacyjnym, doskonale wiesz, że kontekst jest ważny. Kontekst determinuje nasze działania. We wpisie, w którym się przedstawiam piszę o tym, że założę trampki na inną okazję a buty na obcasie na inną, właśnie dlatego, że nie zawsze wszystko wszędzie pasuje. Kontekst nie jest jedynie okazją, do której należałoby się dopasować. Kontekst jest naszym tłem, na którym powinna wyróżnić się autentyczność wsparta inspiracją. Kontekst niszy jest uniwersalny, więc jeśli działasz zgodnie z nim, pewne elementy między Tobą i Twoją konkurencją mogą się powtarzać.

Cel wypowiedzi

Przepis na dobrą komunikację się jeszcze nie kończy. Trzeba pamiętać o celu wypowiedzi. O Twoim celu, jak i ocelu Twojej niszy. Co to oznacza? To oznacza, że powinnaś zadać sobie pytanie “dlaczego chcę tak a nie inaczej?” i “jaki cel osiąga moja branża?”. Odpowiedzi powinny się pokrywać lub uzupełniać. Dwie przeciwne odpowiedzi sprawią, że nie dojedziesz nigdzie. Gdzieś tkwi przyczyna tego stanu i trzeba by było znaleźć jej powód i zastanowić się jak temu zaradzić. Chcesz coś jaśniej?

Są branże, które nastawione są na rozrywkę, są i takie, które stawiają na informację. Są branże, w których dopuszczalna jest komunikacja poważna, a są i takie, gdzie można zupełnie na luzie. Jeśli budujesz wizerunek ekspercki w dziedzinie prawa, zastanów się, jak chcesz to osiągnąć; jeśli chcesz zbudować wizerunek ekspercki w branży turystycznej, również zastanów się jak to zrobić. Wiadome jest, że będą to dwie różne ścieżki, dwa różne style komunikacyjne.

Jak sobie pomóc?

Dla mnie odpowiedź jest dosyć prosta. Język. Szukaj źródła inspiracji w języku. Szukaj słów i wyrażeń, które są odpowiednie dla Twojej branży i które realizują Twój styl komunikacyjny. Możesz zbierać wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, zauważ, że różne wyrażenia mogą być pomocne w różnych typach komunikacji, na różnych kanałach. Niektóre w kilku a niektóre tylko w jednym. Jest to niesamowicie fascynująca i niekończąca się podróż, ponieważ za każdym razem, gdy znajdujemy coś interesującego możemy to włączyć do naszych zasobów. Nie będą to zasoby naturalne, o których była tutaj mowa, a zasoby tworzone.

Tworzenie własnego stylu komunikacyjnego, który pomaga nam komunikować się z naszą społecznością i klientami, to wspaniała i nieprzewidywalna przygoda. Ta przygoda rozwija również nas prywatnie, nasz język i zdolności skutecznej komunikacji. Dlatego polecam gorąco pracować nad nią intensywnie, ponieważ procentuje zarówno w naszej pracy jak i w życiu osobistym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *